SELAMAT DATANG

BANDAR DIRAJA DARUL RIDZUAN

Isnin, 18 Januari 2010

Menempuh Tahun Baru 2010

Rasanya belum terlambat untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru walaupun sudah menjangkau setengah bulan dari Bulan Januari 2010. Azam baru mesti tersemat di jiwa kita ye tak ?
Ada yang berkata azam tetap sama macam tahun yang lepas tapi tak tertunai. Ada yang tiada azam dan biarlah segalanya di tentukan oleh takdir tanpa perancangan tertentu.

Azam saya pada tahun ini ialah menceburi bidang penulisan di blog.Selama ini hanya kerap membaca blog-blog rakan-rakan tetapi tidak berusaha membuat blog sendiri.Dahulu pernah juga membuat website peribadi di sekitar akhir tahun 90'an di awal pembabitan alam siber dan kegilaan chatting pada masa itu. Dari tak tahu apa-apa guna miRC,ICQ seterusnya tercabar dengan rakan siber,akhirnya berjaya membuat website sendiri walaupun tak sepandai mana menggunakan perisian Microsoft Fronpage 2000 berpandukan buku yang di beli.Hati terasa puas.

Mengapa saya memilih tajuk Kuala Kangsar Bandar DiRaja walaupun boleh memilih untuk membuat blog peribadi yang lebih santai dan bebas menulis apa-apa tajuk yang di sukai.Saya memikirkan bahawa perlu ada satu Blog yang membicarakan tentang Kuala Kangsar khususnya dari kaca mata peribadi.Banyak perkara boleh di kongsi bersama pembaca kerana ada banyak maklumat boleh di bicarakan. Perubahan dari Majlis Daerah kepada Majlis Perbandaran menunjukkan perkembangan penduduk dan infrastruktur secara berperingkat dan satu hari nanti akan menjadi Majlis Bandaraya pula Insyaallah.
Sekian dulu catatan saya buat kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan